16 juli 2013

Tygfärgning


Vilka läckerbitar......



Har haft en underbar dag med Blockmakarna ( min sy grupp i Norrtälje)
i Östhammar.
Strålande sol och klarblåhimmel i Yvonne Kervinen´s underbar trädgård.


Tror att jag färgade 10 m tyg i regnbågens färger, ja det blev även grönt !!!


Strykt och klart att sätta tänderna i, fast jag måste nog få klämma och känna ett tag innan det kan skäras i.


                                       Fin skönhet i trädgården



                                                         Skönheter i Östhammar

                     *     *     *
                                                
                                                  Må så gott



                                          


2 kommentarer:

  1. Läckerbitar!
    Det var verkligen rätt ord för Dina härliga tyger, tycker jag. Kul att fixa färgblandningar på tyger som ingen annan har, kan jag tänka mig.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Precis, läckerbitar är det. Och blev det några gröna!! 😃
    Visst var det skoj att färga... är så sugen på att börja sy av dem.

    Ha det gott.

    SvaraRadera