28 september 2014

Trägen vinner

Dumdristig eller....

....idiot, vet inte vad jag skall kalla mig själv i dag.

Att det inte skulle bli lätt visste jag från början, 3 mil med 18 backar och ett löparknä som lever sitt eget liv, så jag bestämde tidigt att GÅ i backarna för knäts skull men redan vid 1 mil fick jag ont och gick resten. Omsprungen av alla kändes det som och tiden gick, men när jag fick beröm för min löparkjol kändes det bättre och ännu roligare när en äldre herre sprang om och frågade ' är det en löparkjol du har'

Vid 4 km kvar kom en tjej/dam i min ålder ikapp och konstaterade att vi båda led av samma åkomma men hon i båda knäna, det syns VÄLDIGT tydligt man kan INTE springa och nedförs backar ska vi inte tala om!!!

Så vi gick tillsammans och pratade in i mål, underbart att få lite sällskap när jag också visste att ingen väntade på mig i mål :(

Efter mycket om och men fick jag tillslut på mig mina kläder ( stelfrusna och svullna fingrar) med hjälp av med löpare som kunde stänga dragkedjan på min jacka) så var KÖN till bussarna mot Ropsten och tunnelbanan km låååååång!

Bussarna satt fast i trafiken vid Ropsten så jag GICK 4 km (AJ)



Denna vy fick jag njuta av under promenaden och vi var många som gick.

Nu skall jag vila och trots solsken ute blir det en dag vid symaskinen, skall först sy gardiner till en arbetskamrat, sen fortsätta på ett UFO.

Må så gott så hoppas jag att vi syns i Umeå nästa helg, hurra vad kul det skall bli.

Annette

 

1 kommentar:

  1. Inget mera spring på ett tag så kanske knät blir bra.
    Ha det så kul i Umeå.
    Kra

    SvaraRadera