12 januari 2016

Nytt år nya utmaningar...


Blev inspirerad av Lappat o klart och   Brita, the Quilttopmaker
De har börjat att sy en QaL som heter Drunkards wife
Det är lite tokroliga felsydda block, vilket det lätt blir när man syr och dricker samtidigt. Har hunnit med 5 av 12,sen att jag hade lite tyger med spritmotiv gjorde inte sömnaden sämre.
Nu har ju vintern äntligen kommit, betydligt ljusare ute även om det har varit lite kallt, men inte håller jag mig inne och syr mer för det inte. På med lager på lager, vantar,mössa å dojer 'utan brodd än så länge' sen iväg på löparrundan, sååå härligt när det knastrar under skorna och biter i kinderna ::)
Som lite inspiration så länkar jag till  Eva och bambisyr
Ta hand om er och halka inte omkull!!




5 kommentarer:

  1. Det kan ju bli lite roliga block, lycka till och du, ta lite lugnt när du är ute och springer i snön!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Kul att du är på g.... ser fint ut! Skål! :))

    SvaraRadera
  3. Tack Annette för din länkning !! Solkram från Bambi

    SvaraRadera
  4. Roliga block, hoppas få se dom ihopsatta så småningom
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tokroliga, felsydda block - vilken häftig idé, tycker jag!!!

    Dollandesign

    SvaraRadera